dinsdag 1 oktober 2019

Kat valt me aan

Onze kater van jaar valt mij soms ineens aan, hij is ontzettend sterk en bijt me tot bloedens toe. Dierenarts Piet Hellemans beantwoordt elke week een vraag van een lezer. Dit keer: „Ik kan mijn poes Zipper van anderhalf nooit optillen of . Als eigenaar schrik je enorm als je lieve, spinnende kat ineens verandert in een spugen blazend en bijtend monster. Wat kan er aan de hand zijn?


Er zijn veel verschillende soorten van agressie bij mens en dier, dus ook bij de kat.

Bepaalde vormen van agressie vinden we normaal, zoals uw kat die een . Wat dacht je van deskundige hulp inschakelen? Maar een kat kan ook bijten bij verveling, pijn of bedreiging. Sinds gisterenavond valt ze me letterlijk in de rug aan als ik op bed lig.


Probleerent druk door het huis en valt vervolgens de hond aan. Situaties: op verschillende momenten van de dag, . Agressief gedrag komt veel voor bij katten. Net als bij andere dieren zijn er verschillende vormen van agressie te onderscheiden.

Het belangrijkste is dat als een . Soms als ik rustig op de bank zit bespringt ze me uit het niets en. Heb jij bijvoorbeeld een kat die selectief lijkt te vergeten dat de kattenbak bestaat ? Laat me nu toch niet alleen. Ik heb vier katten waarvan er één nogal apart gedrag vertoont. Er wordt dan ook tegen me gezegd dat ik haar gewoon naar het asiel moet . Aan meubels krabben, enkels aanvallen, agressief zijn: bezigheden die katten fantastisch vinden, maar wij niet.


Lees in dit artikel over . Oorzaken agressief gedrag Als een kat pijn heeft of zich niet lekker voelt, kan hij agressief reageren. Vanuit het niets valt hij je dan aan, bijt hij je heel hard in je. Ik kan spuiten met de plantenspuit wat ik wil, maar hij kijkt me aan met een blik . Een vermoeide kat valt minder snel aan dan een verveelde kat die te veel energie heeft en . De meeste katten zijn van nature rustige en vreedzame wezens.


Dat je onvoorwaardelijk van je kat houdt, daar bestaat geen twijfel over. Maar wanneer je in plaats van een knuffel alweer een krab krijgt, ben . Een agressieve kat wordt vaak niet even serieus genomen als een . Je kitten laten stoeien met je handen is een leuk spelletje. Vooral omdat ze nog zo klein is en haar nagels en tanden je nauwelijks pijn doen.

Als je ziet of hoort dat je kat aan het vechten is met een andere kat , kun je daar overstuur van raken. Maar het klinkt en ziet er vaak heftiger uit . Hoe gehecht zijn katten eigenlijk aan hun baasjes, en mist . Ze speelt niet meer kijkt de hele dag angstig uit haar ogen en valt ons zelfs af en toe aan als ze de kitten hoort of ziet. Dat zette me aan het denken. Het is toch gek dat probleemgedrag bij katten zo vaak voorkomt en dat mensen er tegelijkertijd zo weinig van . Chronische stress is schadelijk voor katten en kan leiden tot diverse.


Jammer genoeg valt het resultaat in veel gevallen tegen: niet noodzakelijkerwijs in de . Heeft hij honger en valt er regelmatig iets van het aanrecht te snaaien? Veelal is 'probleemgedrag' bij de kat normaal kattengedrag , maar een probleem voor eigenaren. Daarbij zijn de meeste probleem katten niet ziek, maar . Mijn kat houdt me wakker.


Pages › Huisdieren › lichaamstaal_communic. Het bijten van een kat kan ook een liefdesverklaring zijn. Lichaamstaal en communicatie. Bevriende soortgenoten worden ook door pittige beetjes uitgedaagd .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts