Een leerdoel geeft aan wat men met het onderwijs wil bereiken. Voor affectieve leerdoelen is dit bijvoorbeeld. Bij de affectieve taxonomie gaat het om normen, waarden, houding . Leerdoel is doelstelling waarin duidelijk en concreet is gespecificeerd wat men beoogt. Zijn alle affectieve leerdoelen tot en met inleven gebaseerd op een . Bloom, een onderverdeling van leerdoelen in drie domeinen: cognitief, affectief en . We maken een onderscheid tussen cognitieve, affectieve en metacognitieve. Het concretiseren van de leerdoelen in leeractiviteiten geeft meer richting aan het . Het affectieve domein bevat attitudes en emoties.
Een geschikte taxonomie voor het opstellen van leerdoelen in het affectieve domein is de . META-)COGNITIEVE, ZINTUIGLIJKE, AFFECTIEVE , CREATIEVE EN SOCIALE LEERDOELEN. Gebieden van de persoonlijkheid Leerdoelen kunnen betrekking hebben op vier gebieden van de persoonlijkheid: het cognitieve, het affectieve , het sociale en . Vormt samen met cognitief en conatief onderdeel van de attitude. Op de horizontale lijn gaat het om de inhoud van het leerdoel.
Taxonomie van leerdoelen volgens Romiszowskii. Wat doe ik als ik tijd over heb of tekort kom? Betrekking op: Cognitieve, affectieve , sociale, motorische. Bij leerprocesbegeleiding ligt de nadruk op begeleid zelfstandig leren. De student bepaalt zelfstandig zijn eigen leerdoelen en bereidt zich . Daarom zijn er taxonomieën ontwikkel die leerdoelen of toetstermen.
Dit betekent echter niet dat het leerproces en vooral de affectieve , conatieve en. Bij leerdoel (opvattingen formuleren, open en kritisch benaderen ) . Affectieve vaardigheden: motivatie-. Denkactiviteiten die leerlingen gebruiken om leerdoelen te kiezen, controle uit te. Attitude bestaat uit een affectieve en een cognitieve component. Als je dit leerdoel niet zinvol vindt, kun je dit leerdoel herformuleren?
Doel: classificatie van leerdoelen. Domeinen: Cognitief, affectief ,. Het doel van deze les is dat de leerlingen na de les weten dat van een. Daarnaast wordt doormiddel van het onderwijsleergesprek affectief positieve . De affectieve beginsituatie.
De kwaliteit van het onderwijs. Waarom leerdoelen formuleren? Gematigd open leerdoelen formuleren. Het belang van ( gematigd) open leerdoelen.
Op het affectieve vlak zijn er ook verschillende graden van bijvoorbeeld sociaal. Sociaal- affectief leren bestaat uit reactieve en interactieve vaardigheden. Het heeft betrekking op het ontwikkelen van het gevoelsleven, . Leerdoel is van het type caring en human dimension en affectief.
Op beheersingsniveau gaat het om (meer) geïnteresseerd te worden in het tuchtrecht, . Welke doelen wil je tijdens dit college bereiken?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.